ESS Focus szervizünkről

“Csere helyett gondolkodunk”

A gödi gyártelepen található a magyar Ford Focus tulajdonosok egyik fő „zarándokhelye”, azESS Motor Ford Focus Szerviz. A folyamatos mozgásban lévő udvaron látogatásom időpontjában is egymást érték a „gyógyulásra váró” autók. A várakozók sora elég színes volt, a legújabb sportautóktól, a több százezer kilométert megtett családi egyterűekig minden géposztály képviseltette magát. Az itt folyó szakmai munkáról a szerviz tulajdonosával, Saáry Zoltánnal beszélgettem.

Miért lettél autószerelő?

Az igazat megvallva a kényszer vitt rá. Évekkel ezelőtt az öcsémmel közösen vettünk egy Escorot, és ahogy az lenni szokott, elvittük egy szerelőhöz, hogy a számos tennivaló mellett féktárcsát is cseréljen. Ezt nem sikerült túl fényesen megoldania, ugyanis össze-vissza kóválygott a kerék. A mondás is azt tartja: „Magad uram, ha szolgád nincsen”, vagyis rájöttünk, hogy ha megfelelő végeredményre vágyunk, akkor magunknak kell a javításokat elvégeznünk.

Aztán a főiskolai évek alatt, a tanulás mellett mindig találtunk alkalmat arra, hogy egy kicsit alakítsunk az autón. A tanulmányaim befejezése után a Fordhoz kerültem. 2009-ben viszont úgy éreztem, hogy elegem lett az autókból és a multicégből, ezért egy kanyarral átváltottunk a kétkerekűekre, és megnyitottuk a motorkerékpár szervizünket. Utólag viszont beláttuk, hogy ez nem volt bölcs dolog, mivel akkor kezdődött a válság, és ilyen időkben nem túl jövedelmező dolog hobbieszközök javításával foglalkozni. Így visszatértünk az autókhoz.

Mivel a Fordokhoz adott volt a tapasztalat és a kapcsolatok, az eszközök pedig rendelkezésre álltak, egyértelmű volt az irány. Főként a 2000 utáni Focusokkal foglalkozunk, de természetesen más típusokat is megszerelünk. Tehát ha valaki egy Fiestával vagy egy Mondeoval érkezik hozzánk, őt sem küldjük el.

A régi Ladákat vagy Trabantokat egy villáskulccsal és egy kalapáccsal is meg lehetett javítani. Mi a helyzet a modern autókkal?

Olyan korban élünk, amikor nem lehet azt mondani, hogy már mindent tudunk egy adott típusról. Az autógyártásban háromévente végeznek modellfrissítést. Hatévente pedig valami teljesen új technikát dobnak piacra, vagyis a fejlődést és a változásokat folyamatosan nyomon kell követni. Ha begurul egy autó a műhelybe, nem állhat a szerelő mellette a tarkóját vakargatva tanácstalanul. Szerencsére elég sok mindennel találkoztam az évek során, így már a probléma elmondásából tudom, hogy mi lesz a megoldás.

Mi a különbség a ti műhelyetek és egy márkaszerviz között?

Nálunk alapvetően a hozzáállás az, ami eltér a márkaszervizekétől, és a problémákat is másképpen kezeljük. Amikor a Fordnál dolgoztam, láttam, hogy miket rontanak el. Valószínűleg nincs olyan ember az országban, akinek ne lenne valami személyes rossz tapasztalata, vagy ne hallott volna barátjától, ismerősétől egy elrettentő történetet a márkaszervizekről.

Sok esetben az ügyfél(le)kezelés hagy kívánnivalót maga után, de okozott már gondot a szerelők képzettsége és munkamorálja is. Mi alapvetően ezen szerettünk volna változtatni.

A már említett bánásmóddal kapcsolatban kiemelném, hogy nálunk a tulajdonosok végig az autójuk mellett lehetnek, ha szeretnék, a szerelés minden fázisát végigkövethetik.Mindig megbeszéljük a felmerült problémát, mert fontosnak tartjuk, hogy megértsék, mi, miért történik. Erre utal a mottónk is: „csere helyett gondolkodunk”. Emellett plusz ismereteket kapnak a kocsijukról, hogy azt még jobban tudják használni, kihasználni. Amikor az ügyfél belép, már előzetesen van egyfajta elvárása, mi pedig igyekszünk azt túlteljesíteni.

Mindenki szereti tökéletes állapotban tudni az autóját, a pénz azonban sok mindent befolyásol.

Igen, mindenki pénzből él, így nem mindegy, hogy mekkora a számla végösszege. Az alkatrészek terén is konzultálunk a tulajdonosokkal, és mindig a pénztárcák lehetőségeihez mérten ajánlunk valamit. Ha egy alkatrészből ár és funkció terén a gyári a legmegfelelőbb, akkor azt javasoljuk, de természetesen utángyártottat is beszerelünk. Egy valamit nem teszünk: a haszon miatt nem vágjuk át a kuncsaftot.

Milyen típusú szervizeléseket vállaltok?

Lényegében a karosszéria-javításon kívül minden felmerülő problémát orvosolni tudunk, vagyis abban térünk el más, független szervizektől, hogy a karbantartás és a javítás terén nagyon széles skálán mozgunk. Műhelyünkben az is megoldható, hogy egy eredetileg „fapados autót”, utólag turbózzunk fel extrákkal. Gondolok itt például a tempomatra, amit az országban mi tudunk a legkedvezőbb áron beszerelni. Emellett a téli-nyári váltásra is teljes mértékben fel vagyunk készülve: gumicsere, centrírozás és tárolás is szerepel a repertoárunkban.

Mekkora ügyfélkörrel büszkélkedhettek?

Mostanság egyre nagyobb szükség van az olyan szerelőkre, akikben megvan a régi szakik tudása és a modern szervizek felkészültsége is. Mi igyekszünk ezeknek az elvárásoknak megfelelni. Az ügyfélkörünk folyamatosan bővül, a régebbi kuncsaftjaink elégedettek, mert visszajárnak, sőt másoknak is elmondják tapasztalataikat, akik így rájuk hivatkozva jönnek el hozzánk. Emellett a www.fordfocus.hu internetes fórumon is szoktam tanácsokat adni a tulajdonosoknak. Ennek eredményeképpen gyakran felkeresik a szervizt, és itt oldjuk meg a felmerülő problémákat. Az ügyfeleink jelentős része Budapesten, és annak vonzáskörzetében lakik, de lényegében az ország minden pontjáról érkeznek, a többi között Békéscsabáról is. Szerencsére sokan vannak olyanok, akik akár több száz kilométert is vezetnek, a megfelelő minőségű szerelésért.

Egy hozzászólás ehhez: ““Csere helyett gondolkodunk””

  1. Nyári László szerint:

    Egy éve jártam az ESS-nél egy problémával (2-es fóka 1.6 tdci),amit győrben nem tudtak megoldani sok $-ért.Az ESS csapatának 1/2 óra kellett a megoldáshoz ,alkatrész nélkül.Köszönöm!
    A márkaszervizek tudnak kereket cserélni,hiba kódot olvasni,alkatrészt cserélgetni (észnélkül),azt annyi!!!
    A következő autóm is ijen lesz,mert van ez a csapat.

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.