Focus szerviz tanácsok

Ford Focus karbantartása, meghibásodásai

Mire számíthat egy Ford Focus tulajdonos?

A Ford Focus modellek karbantartási követelményei, jellemző meghibásodásai

Ha használt Ford Focus vásárlásán gondolkodsz, vagy már meg is vetted, mindenképp jól döntöttél! Megbízható, biztonságos modell, melyet élmény vezetni. Igényli, de meg is hálálja a karbantartást és sokáig szolgál téged. Nyilván, mint minden összetett rendszernek, az autónak is megvannak a rendszeres szervizelési követelményei és jellemző meghibásodásai.

A karbantartás („olajcsere”) a gyártó által megadott szerviz-intervallumok szerint kell, hogy megtörténjen. Ettől jó irányba el lehet, vagy bizonyos esetekben el kell térni, azaz gyakrabban cserélni bizonyos alkatrészeket, anyagokat. Ez a kiszámítható működés előfeltétele. Természetesen meghibásodás vagy kopás a gondos karbantartás ellenére is bekövetkezik.

Ezek egy része külső körülmény miatt következik be, mint például a futómű-alkatrészek elhasználódása, más részük üzemszerűen kopik/elhasználódik, mint a féktárcsák és fékbetétek, de a motorolaj is elhasználódik a motor működése során.

Vannak olyan, ésszerűen gondolkodva soha el nem romló alkatrészek is, melyekről a napi tapasztalat alapján tudjuk, hogy előbb-utóbb el fognak romlani. Ilyen például bizonyos változatok esetén a motort levegővel ellátó cső, főtengely szíjtárcsa, stb.

A cikk további részében először az általunk javasolt karbantartási feladatokat ismertetem, a folytatásban pedig a több éves Ford Focus szervizelési tapasztalatok alapján a várható meghibásodásokat részletezem.

Első lépésben a 2004-től 2011-ig gyártott, második generációs Ford Focus jellemzőiről lesz szó. A későbbiekben a korábbi, első generációs és későbbi, harmadik generációs Ford Focus is terítékre kerül. A cikk blogposztja alatt pedig hozzá is lehet szólni az eddig megjelentekhez!

Az alábbi táblázat azt mutatja mi az, amit mindenképp el kell végezni ahhoz, hogy egy megbízható Ford Focus-szal rendelkezz:

Ford_Focus_Szerviz_benzinmotor_intervallum

Ford Focus benzines változatainak minimális karbantartási követelméyei


Ford Focus dízel változatainak minimáis karbantartási követelményei

Ford Focus dízel változatainak minimáis karbantartási követelményei

*=  javaslat,  a gyári előírás ettől kissé eltér az 1,6 TDCi motor kárára. A levegőszűrő gyári előírású csereperiódusa 60ekm/3év.

** = szennyeződésnek jobban kitett szíj, korábbi csere állapot alapján indokolt lehet.

(a tartalom folyamatosan frissül, érdemes később még visszanézni vagy a blog változatnál megírhatod miről legyen még szó)

 

 

6 hozzászólás ehhez: “Ford Focus karbantartása, meghibásodásai”

  1. Sándor szerint:

    Tisztelt Cím!

    2010. 11. havi 1,6 TDCI DPF (110 LE) focusom van. 95000 km-nél cseréltem olajat olajszűrőstül, levegőszűrőstül. Jelenleg 104000 km van az autóban és kiírja hogy “Bitte ölwechsel”, magyarul kéri az olajcserét. A kérdésem az lenne hogy ezt az olaj minősége alapján dobja fel 9000 km után, vagy intervallumot, km futást számol? Az olajcsere idén áprilisban történt. Várhatok még 1-2000 km-t a cserével vagy jobb ha mielőbb túlesek rajta? Ön milyen olajat,szűrőt javasol az autóba?

    Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

    Üdvözlettel:
    Sándor

    1. Saáry Zoltán szerint:

      Kedves Sándor, az olajcserét számítás alapján kéri a rendszer. A számítás pedig az üzemi körülmények figyelembevételével zajlik. A sok városi üzem elég hátrányos, így előfordulhat, hogy indokolt a csere a sok regeneráció miatt. Ellenőrizni kell az olajszintet. Ha növekedett a szint, akkor sürgősen, ha nem akkor kis rátartással, de illene legalább olajat és szűrőt cserélni. Üdvözlettel, SAáry Zoltán

  2. Szabó Attila szerint:

    Tisztelt Cím!
    Jelenleg van egy 2012.-es Ford Focus MK3 1.6 tdci 115le.-os autóm.
    Két hete tönkrement a kuplungom. Sajna egy kicsit erőltettem a seb váltót, és a kuplungtárcsát és a kinyomócsapágy is cserélve lett, mert valahogy el kellett vinnem a körforgalomból a szerelőhöz az autót. De ezt megcsinálták. A gond innentől van. Az összeszerelésnél nem volt elég óvatos a szerelő és oda csipet egy két vezetéket. Az F40-es bizti ment ki többször mire észervették, hogy zárlat van. Megcsinálták, biztósíték rendben van. De a PCM azóta sok hibakódot ír ki. Mivel nem boldogultak elvittem egy hivatalos Ford szerzvízbe az autót, de ott is tanácstalanok.
    Kérédésem, hogy egy kicsi zárlattól tönkremehetett-e a PCM vagy esetleg a benne levő program ( esetleg az immobiliser ) tilt le és ezért nem indítható be az autó?
    Mit javasolnak mielőtt valaki azt mondja, hogy csere!

    Köszönettel: Szabó Attila

    1. Saáry Zoltán szerint:

      Kedves Attila,
      az F40 biztosíték a kormányszervóhoz tartozik, a motorvezérléshez nincs sok köze. Lehetséges, hogy más vezetékek is kárát látták a szerelésnek. A hibakódok ismeretében tudja majd valaki elvégezni a hibakeresést. A motorvezérlő jól szokta tűrni a ki- és bemenetinek zárlatait, elsőre nem gondolnék a hibájára. Egy harmadik helyre is el kell majd vinnie az autót, ha az eddigi 2 nem jutott eredményre. Üdvözlettel, Saáry Zoltán

  3. Norbi szerint:

    Szia!
    Focus 1.6 benzines 2008as évjárat.
    Az első inditáskor a “transmission malfunction” felirat jelenik meg. Ilyenkor sem a fordulatszámot sem a sebességet nem mutatja.
    Leállitás és ujrainditás után már minden rendben van de volt hogy csak harmadik inditás után jött csak rendbe. Ez most kezdte el miota ilyen hideg lett, az autó nem garázsban áll.
    Mi lehet a probléma?
    A segitséget előre is köszönöm!

    1. Saáry Zoltán szerint:

      Helló Norbi, ellenőrizném az akkut, ha az rendben van akkor már kell a diagnosztika. Üdv, Zoli

Hozzászólások lezárva.